Анткени аны кыргызстандык дизайнер Марсель Шейшенов ойлоп тапкан.
Дүйнөлүк бир нече сайттарга жарыяланып, катуу талкуу жараткан бул эмгек тууралуу Шейшеновдун өзү менен маектештик.
— Марсель, бамбуктан суусундук банкасын "сууруп" чыгып, коңшуларды бир топ чычалаттыңыз окшойт…
— Бул эми чет өлкөлүк бирөө Айгүл гүлүнөн идея алып, бир нерсенин дизайнын жасагандай эле кеп болду. Кытайлыктардын менин эмгегиме жазып жаткан ой-пикирлерин автоматтык котормо менен которуп окуп көрдүм. Чын эле эң биринчи комментарийде "Бамбук биздин маданиятыбыздын туу чокусу. Өзүбүз дүйнөдө лидер болуп туруп, эмнеге мындай дизайнды бизден башка бирөө жасады?" деп жазышыптыр.
— Андай идея өздөрүнө биринчи келбесе эмне кылалы?..
— Идея сизде качан пайда болду эле?
— Качан жана кайсы жерден келгенин так билбейм, бирок бир жыл мурда ойлоно баштагам.
— Бир нече дүйнөлүк сайттарда катуу талкууга алынды окшойт?
— Өзүм алгач жалаң таңгактардын дизайнын жарыялаган Packaging of the World сайтына илип койгом. Аз убакыт ичинде төрт миңден ашык "лайк" басылып, 700 жолу бөлүшүлүп, талкуулашты. Дүйнөнүн мен-мен деген дизайнерлери портфолио катары колдонгон Вehance деген сайтта дагы абдан жакшы пикирлер айтылды.
— Дизайнды сатып алууну каалагандар барбы?
— Азырынча сунуш түшө элек.
— Чет өлкөлүк фирма сатып алууну кааласа, канчага баалайсыз?
— Азырынча 10 миң доллар деп жатам. Бирок реалдуу сунуш болуп калса, баасын түшүрүп беришим мүмкүн. Анткени мен үчүн ал турмуш жүзүнө ашып, текчелерде тизилип турганы маанилүү.
— Бир нече ай мурда эл аралык сынакта кесиптешиңиз менен биргеликте жасаган сүттүн бөтөлкөсүнүн дизайны жеңип чыкты эле. Ал сатылып кеттиби?
— "Molocow" деген аталыш менен сүт азыктарынын таңгагы мен мурда иштеген студиянын менчиги болуп эсептелет. Жакында эле ага индиялык бир фирма кызыгуусун билдириптир. Азыр сүйлөшүүлөр жүрүп жатат. Баса, ал дизайныбызды көрүп алып, бизге логотип, таңгак жасап бер деп АКШнын Калифорния штатында косметика чыгарууга камынып жаткан фирма кайрылган. Жогоруда айткандай, ал кезде студияда иштеп жүргөндүктөн, келишимге бир аз туура келбей калган.
— Азыр өз алдыңызча иштеп жатасызбы?
— Рахмат, муну биз өз эмгегибиздин акыбети катары кабыл алалы. Маегибизди улантсак, идея келип калганда дароо чиймелей каласызбы?
— Ооба, антпесе тез эле эстен чыгып кетет. Мурда түн ичинде идея келсе, эртең менен эстейм деп уктап калчумун. Эртең менен турсаң, мээң бопбош (күлүп). Азыр болсо дароо телефонго же скетчбукка чиймелей коем. Кээде мээңе бир нерсе "тык" этет, ошол замат тартсаң, сонун логотип чыгат. Мисалы, "Таза коом" долбоорунун логотиби менин башымда 15 мүнөттө пайда болду. Мен ал кезде иштеп жаткан студияга буюртма түшкөн экен. Ишти мага тапшырып, эртең таң атпай тапшырышыбыз керек дешти. 15 мүнөттүн ичинде идея пайда болуп, бир саатта жибердим. Дароо жактырышты.
— Кыргызстандын ичинде эмгегиңизди канча сомго баалайсыз?
— Бир фирмага командабыз менен логотип, бренд-бук жасап бергенбиз. Бардыгы биригип тогуз миң доллар болгон. Бул эми кез-кезде боло турган көрүнүш, катардагы компаниялардын иштери алда канча арзан жасалат.
— Мисалы, менин көп эмгек сарптаган макаламды эл жакшы окубай койсо, кадимкидей маанайым чөгүп, ишке көңүлүм тартпай калат. Сиздин эмгегиңиз ойдогудай бааланбай калганда кандай абалда болосуз?